Skip to main content

Behaviour change
0 followers
0 questions
29 posts

Do you have questions about Behaviour change?

Log in to ask questions about Behaviour change publicly or anonymously.

When I grow up, I want to be…

Day two at our workshop in Sudan – we explored the motives used to promote behaviour, reflecting on how disgust and fear are the motives most commonly used to encourage handwashing practice. We looked at the world of advertising to see the motives used by companies to sell their products – and what we could learn from them and apply in our campaigns. What are the motives you see being used in this advert, for Sudan’s most popular brand of tea? 

https://www.youtube.com/watch?v=be1mu_mm5ew

De mayor quiero ser...

Día dos en nuestro taller en Sudán: exploramos los motivos utilizados para promover el comportamiento, reflexionando sobre cómo la repugnancia y el miedo son los motivos más comúnmente utilizados para fomentar la práctica del lavado de manos. Nos fijamos en el mundo de la publicidad para ver los motivos utilizados por las empresas para vender sus productos - y lo que podríamos aprender de ellos y aplicar en nuestras campañas. ¿Cuáles son los motivos que ve que se utilizan en este anuncio, para la marca de té más popular de Sudán? https://www.youtube.com/watch?v=be1mu_mm5ew

Quand je serai grand, je veux être…

Deuxième jour de notre atelier au Soudan - nous avons exploré les motifs utilisés pour promouvoir le comportement, en réfléchissant sur la façon dont le dégoût et la peur sont les motifs les plus couramment utilisés pour encourager la pratique du lavage des mains. Nous avons regardé le monde de la publicité pour voir les motifs utilisés par les entreprises pour vendre leurs produits - et ce que nous pourrions apprendre d'eux et appliquer dans nos campagnes. Quels sont les motifs que vous voyez utilisés dans cette publicité, pour la marque de thé la plus populaire du Soudan ? https://www.youtube.com/watch?v=be1mu_mm5ew

When I grow up, I want to be…

Day two at our workshop in Sudan – we explored the motives used to promote behaviour, reflecting on how disgust and fear are the motives most commonly used to encourage handwashing practice. We looked at the world of advertising to see the motives used by companies to sell their products – and what we could learn from them and apply in our campaigns. What are the motives you see being used in this advert, for Sudan’s most popular brand of tea? https://www.youtube.com/watch?v=be1mu_mm5ew